הגעת למסקנה המתבקשת כי על מנת לבנות לעצמך מוניטין של עו"ד רציני ומקצועי, אתה זקוק לפרופיל תקשורתי גבוה. לשם כך עליך  להשתלב ב'ניוז סייקל' החדשותי, או במילים אחרות, לגרום לגופי המדיה לפרסם את שמך בהקשרים מחמיאים וממתגים. דרך המלך, היא כמובן לפרסם פסק דין בו זכית. זו למעשה, אחת מהדרכים הקצרות והטובות ביותר לצרוב בתודעה של קהל היעד את הערך המוסף שלך כעורך דין מנצח, שמספק תמורה ראויה לשכ"ט. כמובן שגם פרסום כתב תביעה מסייע להשגת מטרה זו. השאלה היא כיצד ניתן להשתלב ב'לופ התקשורתי', בלא שיש בידיך כרגע פסק דין או כתב תביעה מעניינים דיים לפרסום.

על מנת להבין טוב יותר אילו אפשרויות עומדות בפניך, פרסנו את הדרכים המרכזיות והיעילות שבהן:

ייצור חדשות באמצעות הבאת נתונים
העיתונות אוהבת נתונים סטטיסטיים שמלמדים על מגמות ושינויים. ככל שאנחנו מספקים מידע חדש ומבוסס, כך הכוח שיש בידינו גדל. כך לדוגמא, יכול עורך דין לדיני עבודה לנתח דוחות אכיפה של משרד העבודה או פסקי דין שניתנו בבתי הדין לעבודה במשך פרק זמן מסוים ולהציג נתון שמלמד על מספר התביעות שהוגשו בגין הפרת חוק מסוים, בהשוואה לתקופה מקבילה.
כמו כן, לא תמיד צריך לעשות סקר שלם במחיר של אלפי שקלים. לעיתים די ב- 3 שאלות אומניבוס שישולבו בסקר קיים של מכון סקרים וכך, במחיר של 2000 שקלים יש לכם סקר שבאמצעותו גם תוכלו לקדם את העסק וגם להיות מצוטטים עם 'אקשן אייטם' (לשם גיוס לקוחות פוטנציאלים).

הדרך לעשות יחסי ציבור לעורכי דין, כוללת גם אפשרות אחרת: ניתן  לשתף פעולה עם קולגות שאינם מתחרים ומסוגלים להמציא נתונים כאלה. אפשרות אחרת : במידה שיש לכם מאגר מידע או מערכות לניטור מידע או אפילו לקבל משובים מלקוחות -  כל אלה יכולים לשמש כר מהימן ונוח לאייטם תקשורתי איכותי שיזכה לחשיפה הולמת.

פרשנות להצעת חוק
מידי שבוע מונחים על שולחן הכנסת הצעות חוק שונות. ייתכן בהחלט כי אחת מהן נוגעת בתחום העיסוק שלך כעו"ד, אותה אתה יכול לפרשן, הן באמצעות מאמר דעה, הן באמצעות שילוב הפרשנות במסגרת ידיעה והן במסגרת כתבת מגזין. לעיתים אפשר לקחת את הצעת החוק וליזום באמצעותה כתבה תוך הבאת הזוית שלך לנושא.

פרשנות לנושאים שנמצאים על סדר היום הציבורי
מדובר בנושאים שהתקשורת מטפלת בהם בצורה כזו או אחרת ויכולה להיות להם המשכיות. זו יכולה להיות יוזמה ממשלתית, או של זרוע אחרת של רשויות השלטון, פסקי דין עקרוניים בעלי חשיבות ציבורית או חדשות אחרות כמו למשל אסונות. בהקשרים כאלה אתה יכול להביא פרשנות ייחודית שלך לנושא ולקבל במה. צריך לזכור תמיד שכלי התקשורת מחפשים תוכן ואנחנו יכולים להיות הפתרון ככל שנקדים ונהיה ממוקדים ורצוי גם מקוריים.  

ייזום כתבות מגזין
לפעמים תיק קטן שיש לך משקף מגמה או סוגיה מעניינת. ניתן ליזום כתבה או מאמר העוסק בתופעה מסוימת. כך למשל, משרד שעוסק בדיני נזיקין וביטוח יכול ליזום כתבה גדולה שעוסקת בהתנהלות של חוקרי ביטוח. משרד שעוסק בדיני משפחה יכול ליזום כתבה שעוסקת לדוגמא באלימות כלכלית במסגרת התא המשפחתי. עו"ד פלילי יכול להשתלב ליזום כתבת מגזין שעוסקת במדיניות החילוטים של הפרקליטות. וכך הלאה והלאה.

ייזום אייטמים
יעוץ תקשורתי איכותי משמעו ליזום אייטמים חדשותיים. כך למשל, ניתן לנסח מכתבים לרשויות ולגופים שונים שמתייחסים לסוגיה משמעותית ושנמצאת על סדר היום הציבורי. המכתב בהחלט יכול לעניין עיתונאי, כל שכן אם גם יש בידך את התגובה. זה נקרא אקשן אייטם. לא חייבים להגיש עתירה לבגצ בשביל לקבל חשיפה. לעיתים, גם פעולה פשוטה כזו יכולה לעשות את העבודה.