איך יכול עורך דין להיכנס לטלויזיה או לאמצעי תקשורת אחרים?

לעיתים קרובות, פסק הדין בו זכיתם או כתב התביעה אותו הגשתם, אינו מעניין על פניו, את העיתונאים. חולשה של סיפור יכולה לנבוע משורה של סיבות: היעדר צבע, כלומר – הסיפור שבו אינו ייחודי או חריג בנוף. יתכן גם שמדובר במקרה שאינו חדש ואינו מחדש, במובן זה שסיפורים דומים התפרסו בעת האחרונה. תיתכן סיבה נוספת: הסיפור לא הונגש לעיתונאי באופן משכנע. במציאות בה עיתונאים מקבלים מידי יום עשרות רבות של החלטות, עליהם לבחור את הסיפורים הטובים ביותר.

חרף זאת, קיימת דרך יעילה להכניס סיפור למדיה על אף החולשה היחסית שלו.

איך עושים את זה? איך נכנסים לתקשורת?

נתונים: יתכן שהסיפור כשלעצמו אינו מרתק דיו, אולם מגולמת בו מגמה או תופעה שמתרחשת, אותה ירצה העיתונאי לסקר. כך לדוגמא, קיבלתם פסק דין בו מעסיק חויב לשלם פיצוי בגין הפרת חוק מסוימת. עצם ההפרה במקרה האמור, אינה מעניינת כלשעצמה, אולם אם תציגו נתונים שמלמדים על היקפה – יתכן בהחלט כי העיתונאי יביע עניין.
ככלל, סטטיסטיקה ומגמות בהחלט נחשבות "חדשות", וביתר שאת סביב אירוע אקטואלי. עיתונאים אוהבים סטטיסטיקה, תופעות, מגמות, פיצוי לציבור, פסיקה יוצאת דופן, ביקורת של שופטים, פיקנטריה, ועוד.

התאמה לתחום הסיקור: כתבי משפט מהווים כתובת טבעית לאייטמים משפטיים אולם במקרים רבים, לפסק הדין או לכתב התביעה, יש היבטים שהופכים אותם לרלוונטיים לכתבים אחרים. כך למשל, פסק דין בו הוחלט לחייב חברת ביטוח בתשלום פיצויים בתיק פלת"ד. יתכן כי דווקא עיתונאי רכב או אפילו כתב צרכנות פיננסית, יגלה עניין. וכך למשל, החלטה של בית הדין לעינייני משפחה בתיק גירושים – הכתובת לכך יכולה להיות עורכי מדורים שמתעסקים בנושאי הורות.

כתיבה מקצועית של הודעה לעיתונות: עיתונאים זה עם לחוץ ומלבד פסק הדין שלך, יש להם במקביל עוד שורה ארוכה של החלטות שעליהם לקרוא ולעבד. במציאות כזו, אין להם די זמן לקרוא לעומק כל מסמך ומסמך ועליכם להגניש להם באופן יעיל את התוכן. כלומר, אין די במשלוח המסמך אלא יש לזקק את העניין שבו ולספר את הסיפור באופן קצר, קולע ומדויק.

יישום של שלושת העצות האמורות, עשוי במקרים רבים ליצור את ההבדל בין תסכול מחוסר פרסום למציאת פלטפורמה טובה ומכובדת שתסכים לפרסם את הסיפור שלכם. זו למעשה, בין היתר, תכלית העבודה של משרד יחסי ציבור לעורכי דין היא לזקק את הסיפור ולספר אותו באופן משכנע, תוך התאמה מדויקת של אופי התוכן לעיתונאי הרלוונטי לו.