רוצים לקבל יעוץ חינם?
התקשרו כעת ללא התחייבות
יעוץ תקשורת למשרדי רואי חשבון ‏

יעוץ תקשורת למשרדי רואי חשבון ‏

רואי החשבון נדרשים להתמצב גבוה כמותג מצליח בסביבה תחרותית ורוויה. בעידן שבו הצלחה אינה נבנית תמיד על סמך הישגים אלא גם על תדמית, עולה הצורך בפעילות שיווקית מתוחכמת שתקדם אותך להצלחה תקשורתית ולהכרה ציבורית.

משרדי רואי החשבון מעולם לא נמצאו בתחרות כה עזה ולראיה מגמת המיזוג בין משרדים רבים בשנים האחרונות. קריסת השווקים הפיננסים והאחריות הגוברת של רואי חשבון בהתנהלות עסקים, דורשים התמקצעות ומיתוג של המשרד. רואי החשבון נדרשים להתמצב גבוה כמותג מצליח בסביבה תחרותית ורוויה. בעידן שבו הצלחה אינה נבנית תמיד על סמך הישגים אלא גם על תדמית, עולה הצורך בפעילות שיווקית מתוחכמת שתקדם אותך להצלחה תקשורתית ולהכרה ציבורית.

בשנים האחרונות נדמה שבעלי המקצועות החופשיים הפנימו את היתרונות הטמונים בתקשורת ההמונים. לא עוד דפי זהב ורישום באינדקסים, אלא מיצוב יעיל ואיכותי, לא עוד להיות אחד מהעדר שמתבלט רק בכמות האלפים שבתחילת שם החברה, אלא מומחה בעל בידול.

עורכי דין ורואי חשבון מחזיקים בפרקטיקה דומה ובמידה רבה מצויים באותם הגבלות אתיות. בשנים האחרונות, משרדים רבים גילו כי למרות המגבלות, ניתן למצב את המשרד, לבדלו ולמתגו וע"י כך לחזק את המוניטין, להביא עוד עבודה, לחזק את הקשר עם הלקוחות, ולמעשה לשווק את המשרד מבלי שזה יתפס "שידול".

כמי שנמצאים מאחורי הקלעים של השיח הציבורי/ כלכלי/ חברתי/ פוליטי, אין סיבה שעו"ד ורו"ח, לא יקבלו את ההכרה המגיעה להם. כאשר השיח הופך משפטי, וכאשר הכלכלה והרגולציה הופכים מורכבים יותר ויותר, הדברים חשובים שבעתיים. כך פירמות רבות, קטנות כגדולות מעסיקות מנהלי שיווק ונעזרות ביועצי תקשורת.

מאז החלה יישומה של רפורמת בכר אנו רואים כי יועצי השקעות למיניהם משמים הלכה למעשה פרשנים כלכליים של כלי התקשורת. מערכות התקשורת כנראה לא יכולות להעמיד את פרשנות איכותית עיתונאית ונאלצת להשתמש באותם בעלי מקצוע שגם מפרסמים במליונים את שירותיהם במדיות השונות.

כאשר מידע הוא כוח וכאשר הבעלות על המידע נמצאת בימים אלה אצל גורמים פיננסיים, זו ההזדמנות לנצל את הידע הזה ולמנפו באמצעות יחסי ציבור.

נדמה כי רואי החשבון, עדיין שבויים בעולם הישן וטרם הפנימו את כללי התחרות החדשים, את הזירה העסקית החדשה. חלקם אכן פועלים בתחום השיווק ויחסי הציבור, אולם מרביתם חוששים, לא מודעים, נרתעים (מחקו את המיותר).

יש הסבורים כי לעבוד מול כלי תקשורת זה דבר בזוי או לא מכובד, יש כאלה החוששים מעוקצה של התקשורת ויש שאפילו לאמ ודעים לרווח העצום שיוכלו להשיג מהקצאת משאבים לנושא השיווק ויחסי הציבור.

 

בגלל ההגבלות על פרסום, רואי חשבון ועורכי דין צריכים להיות יצירתיים יותר. הידע העצום שחיוני כל כך להבנת התהליכים החברתיים, הפוליטיים והכלכליים, שמצוי אצלם הוא היתרון באמצעותו הם יכולים לקדם את עצמם והעיתונות הכלכלית צמאה לכך.

 

אז איך הופכים ידע לכסף?

הרעיונות מגוונים ונעים החל בפעולות שיווקיות פשוטות המכוונות ללקוחות קיימים, דרך איתור פלחי שוק רלוונטיים, בניית מותג, פעילות באינטרנט וכלה במיצוב המשרד באמצעות כלי התקשורת.

עם חושים שיוווקיים מחודדים, ניתן להתמצב מהר מאד, באמצעות משרד יחסי ציבור המתמחה בתחום ולזכות לחשיפה תקשורתית בלתי רגילה שגם תביא לקוחות חדשים אך במיוחד תמצב את הפרקטיקה ותחזק את המוניטין.