רוצים לקבל יעוץ חינם?
התקשרו כעת ללא התחייבות
תקשורת שיווקית- תכנית אסטרטגית למיצוב העסק ולמיתוגו

תקשורת שיווקית- תכנית אסטרטגית למיצוב העסק ולמיתוגו

עסקים קטנים ובינוניים רבים הפועלים במחזורים בינוניים ובמתח רווחים נמוך, חוששים להשקיע בפעולות שיווקיות מתוך ראיה שמדובר בהוצאה בלתי חוזרת, על אחת כמה וכמה בעיצומו של משבר כלכלי. 

עסקים קטנים רבים הפועלים במחזורים בינוניים ובמתח רווחים נמוך, חוששים להשקיע בפעולות שיווקיות מתוך חשש שהנושא אולי גדול מכפי מידתם.
מי שסבור כי מתח הרווחים אינו מאפשר זאת, יגלה מהר כי יחסי ציבור, פרסום ושיווק בערוצים המתאימים הם קריטים למיצוב העסק ולמיתוגו העסקי.
בעולם שבו מרוב מידע לא רואים את היער, חשוב להיות יצירתיים, להתאים אפיקי פרסום רלוונטיים ולנצל באופן מיטבי את יתרונות העסק.
עבור עסקים קטנים ובינוניים, קיימות קשת של אפשרויות לשיווק אפקטיבי ולאו דווקא מסורתי, אולם תחילה יש להבין שני מושגי יסוד, במטרה לעצב את הזהות שלך.
אנשים נוטים להתבלבל בין המושגים "מיצוב" ו"מיתוג" ולפיכך גם אינם יודעים למה לצפות מבעלי מקצוע בתחומים אלה.
להלן מורה נבוכים: 

מיתוג

מיתוג הוא תהליך של תרגום החזון של המשרד לשפה ויזואלית. תהליך מיתוג יכול להתמצות בהזמנות לוגו ממעצב גרפי, אבל גם לשמש הזדמנות מצוינת להתחיל נכון. מיתוג כולל ניתוח מאפייני העסק, חוזקות וחולשות באמצעות תרגומם לאמצעים ויזואליים. הגדרת המאפיינים היא שלב ראשון בתהליך קביעת אסטרטגיה למשרד:
מיתוג המשרד יעזור לך להגדיר את עצמך וללקוחותיך להתייחס אליך באמצעים לא מודעים.
הגדרת המאפיינים היא שלב ראשון בתהליך קביעת אסטרטגיה לחברה, כאשר מיתוגה יסייע לבידולה ויזקק את הערכים היחודיים שלה. הגדרת כללי העיצוב והלוק לגבי כל אלמנט תדמיתי, שיווקי או ייצוגי של המשרד ייצרו אחידות ויזואלית לכל האלמנטים, באופן שיהיו מזוהים תמיד עם החברה, וישוו לכל צורות התקשורת המודפסת של המשרד עם לקוחותיו וכלל הציבור, מראה אחיד ומקצועי. 

מיצוב

ניקח דוגמא: נותני שירותים צעירים כוותיקים מתלבטים בשאלה כיצד למצב את עצמם, האם כמשרד בוטיק או כתחנה סופית. במידה מסויימת שאלה זו שקולה לסוגית הביצה או התרנגולת, שכן הדבר תלוי מהיכן התחלת. לעיתים משרדים נבנים על בסיס לקוח אסטרטגי ולעיתים איתרע מזלם וקהל הלקוחות שלהם הוא אקלקטי.
אם התמזל מזלך ויש לך בסיס מוצק של לקוחות, אתה יכול להרשות לעצמך לשמש תחנה סופית ולמצוא לעצמך בידול מתחום משני או בתחום השירות.
אם למשל אין לך התמחות מסוימת, אבל אתה ממוקם מחוץ למרכז עסקים, תוכל לנסות להגדיר את עצמך כ"עו"ד משפחתי".
אפשרות אחרת היא למצוא קהל יעד מוגדר כגון מתווכים.
אפשרות נוספת היא להתבדל מבחינה מקצועית ע"י רכישת מיומנויות אקדמיות או פרקטיות.
לגבי ארגונים מבוססים יותר, שאלת המיצוב נוגעת ברבדים אחרים: כיצד לגייס את כוח האדם האיכותי ביותר, איך לשמר את הלקוחות שלי ואיך להביאם לצרוך שירותים אחרים שביכולתי לתת להם? איך להתפס כאחת מהפירמות הבולטות, או להצליח במכרזים.
יש משרדים שישימו דגש על הלוק התל אביבי שלהם שמעניק ללקוח תחושה שמהמשרד נמצא במרכז העניינים.
איך לחזק את גאוות היחידה אצלי במשרד או אפילו לתת ללקוח שלי להיות גאה בעובדה שהוא עובד איתי.
אחת מהדרכים ליצירת מיצוב היא יחסי ציבור. רבים סבורים שיחסי ציבור מתמצים בשליחת פסק דין או תביעה לעיתונאי. 
אך לא כך היא. יועץ תקשורת טוב ידע להיות מעורב ברמת התכנים ולא לשמש רק צינור להעברת מידע. יועץ תקשורת יידע לכתוב מאמרים, להיות שותף לניסוח הודעה וליזום רעיונות לכתבות. יועץ תקשורת טוב חי את התקשורת ברמה היומיומית ושולט על מימדים שונים בשיח התקשורתי.
יועץ תקשורת ידע להכיל את האינטרס שלך ושל לקוחותיך ובמקרה הצורך גם לשרת אותם ברגעי משבר וביום יום, כך 
במקרים שונים נמצא כי קיים מתח בין היועץ המשטי ובין יועץ התקשורת. זה נזהר וההוא נמהר. האמת כמובן נמצאת באמצע וחשוב לנסח מסרים שיהוו משום שילוב בין שני ההיבטים האלה.