בבואך לבחון דרכים שונות לקדם את עסקך, עליך בראש ובראשונה לתאר לעצמך את העסק שלך בצורה של כתיבת תכנית אסטרטגית.
תכנית כזו אמורה לעשות לך סדר בראש מבחינת מיצוב, זהות עצמית, מטרות, חזון ודרכי פעולה.
צעד ראשון הוא לתאר את העסק שלך. מי אתה ומה אתה מוכר.
הצעד השני הוא הנחת החזון ארוך הטווח והמטרה שלך ושל העסק שלך בנקודת הזמן המסוימת בה אתה בוחן את הדברים.
הצעד השלישי הוא להגדיר את קהל הבאים בדלות העסק וקהל המטרה אליו אתה מעוניין לפנות: מה המאפיינים שלו, מה מעניין אותו, מה המשוב שאתה מרבה לקבל ממנו וכיוב'
הצעד הבא הוא אפיון האתגר העומד בפניך עד כה מניתוח הנתונים. ראשית באופן כללי ומתומצת ואחר כך באופן פרטני: מה היתרונות שלך, מה החסרונות של העסק שלך ביחס לאחרים ולמתחרים, מהן ההזדמנויות שניתן להבחין בהן שמינופן ייסיע לשידרוג העסק ולבסוף מיהם המתחרים ומהם האיומים מצידם על העסק שלך.
לאחר שניתחת את הדברים בשלב הביניים הזה, עליך להגדיר את האסטרטגיה. האסטרטגיה, להבדיל מטקטיקה היא תפיסה כוללת ממעוף הציבור של הכיוונים אליהם צריכים להגיע. לדוגמא אם יש לך מוצר טוב המיועד לכל אחד אבל יקר, עליך להכריע אם להשקיע אנרגיות בהסברים על המחיר או במיתוגו כמוצר יוקרתי.
החלק השלישי הוא החלק המעשי: במסגרת זו עליך להתחיל במיתוג המוצר, בחירת סלוגן, לוגוג וכדומה. אח"כ לבנות תכנית שיווקית עם יעדים.
בהתאם לתקציב שלך תוכל לנוע בין שלל אפשרויות: פרסום, קידום מכירות, שיווק ישיר , הפעלת מערך מכירות, יחסי ציבור וכיוב'.
חשוב להתאים את דרכי השיווק והפרסום לאופי העסק והתקציב העומד לרשותו, שכן תכנון לקוי של תתקציב, עלול לא רק שלא להביא תוצאות , אלא לגרום לנזק תדמיתי.
לבסוף וחשובה ביותר היא הבקרה על המהלך. קבע מדדים להצלחה באמצעותם תוכל ללחוד האם הנחות העבודה שלך היו נכונות והאם הפעולות בהן נקטת כדי לקדם את העסק שלך היו מועילות.
צעדים ראשונים בבניית תדמית ציבורית
זיהוי עצמי- הגדרת הארגון במשפט אחד
מיצוב ומיקוד- רציונל הארגון (מיקום בין ארגונים דומים, סביבת פעולה)
קהל יעד- מי הציבור הגרעיני אליו אנו מכוונים
מטרות- טווח קצר/ טווח ארוך
מנטרות- משפטי מפתח שחוזרים עליהם
תכנית- פעל/י בתוך מסגרת מוגדרת
מקווה שמצאת את התוכן הזה כבעל ערך עבורך ועבור העסק שלך
אם כן, אני נרגש להזמין אותך לבדוק את הספר החדש שלי "יחסי ציבור - עשה זאת בעצמך"
בוא אלמד אותך את כל מה שנחוץ בכדי להתבלט כעסק ולהזרים אליך את הלקוחות האידאליים לך.
זהו מדריך פרקטי שילמד אותך איך לחסוך עשרות אלפי שקלים על יחסי ציבור - בעלות של עשרות שקלים [וזוהי הוצאה מוכרת].
ויודעים מה? לעת עתה - כל מה שצריך זה לשלם על הספר
בוא אלמד אותך את כל מה שנחוץ בכדי להתבלט כעסק ולהזרים אליך את הלקוחות האידאליים לך.
זהו מדריך פרקטי שילמד אותך איך לחסוך עשרות אלפי שקלים על יחסי ציבור - בעלות של עשרות שקלים [וזוהי הוצאה מוכרת].
ויודעים מה? לעת עתה - כל מה שצריך זה לשלם על הספר
ונשלח את הספר על חשבוננו עד אליך >>> לפרטים נוספים על הספר הקליקו כאן