הנכס החשוב לכל יזם הוא המוניטין שלו.
הדבר נכון שבעתיים בתחום הנדל"ן שהוא אפיק ההשקעות היותר פופולרי באופן מסורתי.
אחד הדברים הראשונים שיבדוק משקיע נדל"ן פוטנציאלי הוא את המוניטין של היזם, של החברה או של עורך הדין שמציעים לו את העסקה.
הדבר נכון לגבי כל הגורמים בתחום זה- יזמים, עורכי דין, שמאים, אדריכלים, יועצים פיננסיים ומהנדסים. מי ששמו לא הולך לפניו או שזכה לפרסום שלילי, יתקשה לשדר אמינות ויתקשה למשוך לקוחות.
יזמים
יזם יודע שלא תמיד צריך לחפש מכרזים. לעיתים המכרזים באים אליו. אנו מוצאים כי יזמים מוכרים נחשפים יותר להצעות מעניינות.
עבודה טובה של יחסי ציבור יכולה לחסוך הרבה מאמצי שיווק.
בשלב המכירה, אין ספק כי תמהיל נכון של שיווק, פרסום ויחסי ציבור מחזקים את הסיכוי למכור יותר דירות.
יועצי משכנתאות
שוק המשכנתאות למשל הפך בשנתיים האחרונות למאד תחרותי. השוק הזה נוצר בתחליתו על ידי מספר יועצים פיננסיים שפרשו מהמערכת הבנקאית והקימו חברה ליעוץ משכנתאות. אותן חברות מעטות עשו שירות מצוין לענף ובעקבותיהם נכנסו לשוק הזה מצד אחד תאגידים גדולים שהחלו להשקיע כסף רב בפרסום, אך מצד שני גם גורמים פחות מקצועיים.
תחום זה הוא דוגמא מצוינת לצורך ביצירת תמהיל פרסום שמחד יבסס מוניטין לטווח הארוך, אך גם יסייע בגיוס לקוחות באופן מיידי. לקוח כזה חייב נוכחות הן במדיה המסורתית, הן במדיה החברתית והן בפרסום מתאים.
היבט נוסף היא העובדה שתחום זה אינו מוסדר רגולטורית וכך יכולים יועצי משכנתאות מקצועיים לייצר אג'נדה ציבורית.
עורכי דין
מקרים רבים 'מסתתרים' יזמי נדל"ן מאחורי משרד עו"ד מוכר. המוכרות של משרד עוה"ד יכולה לבוא לידי ביטוי בותק שלו, בניסיון ובעיקר במוניטין הציבורי שצבר. עבור יזם נדלן שמציע עסקה חלומית לכאורה, חיבור עם משרד עו"ד מוכר הוא המפתח לקידום היוזמה.
כידוע, משרדי עו"ד מוגבלים על ידי תקנות האתיקה של לשכת עורכי הדין באפשרויות הפרסום ולכן, עבודת השיווק שלהם מורכבת יותר, אך גם אפקטיבית. משרד היודע למנף את פעילותו בתחום הנדל"ן בזירה התקשורתית, קונה לעצמו מוניטין ששווה הרבה- לו וללקוחות שלו. יחסי ציבור לעורכי דין בתחום הנדל"ן שווים אם כן, ממון רב.
אדריכלים
התחרות בענף הזה רבה. כבכל ענף- יש בו כוכבים שמקבלים את כל התותים ויש את כל השאר. מהיכרותי, אדריכלים נחונו גם ביכולת ביטוי פילוסופית שמחברת בין כמה דיסיפלינות- אדריכלית וחברתית/ כלכלית. יש אדריכלים שמגדילים עשות ויוזמים או חברים בהתארגנויות ציבוריות לקידום אג'נדה מסוימת. לעיתים, יעוץ אסטרטגי שיווקי, יח"צנות מדויקת ופרסום נכון יכולים לסייע בקפיצת המדרגה לליגה של 'הנחשבים'.
שמאים
היותו של תחום הנדלן האטרקטיבי ביותר להשקעה הופך את השמאים למעין "דעת תורה" שלעיתים מזומנות תחזיותיהם בתקשורת מממשות את עצמן.
שמאי שיודע לשחק את המשחק התקשורתי ימצא מצד העיתונאים צמא רב ויוכל למנף את עצמו בצורה בלתי רגילה.
עמותות ארגונים ואיגודים בתחום הנדלן
עבור איגודים מקצועיים, כנסים מקצועיים משמשים הזדמנות נהדרת לחשוף את חבריהם. לא תמיד לחברים בארגון יש תקציב או יכולת לעשות זאת לבד וכך, האיגוד יכול לסייע בחשיפה של החברים תוך כדי חשיפת המקצוע בכלי התקשורת באמצעות פרסום ויחסי ציבור.
השיח הנדלני בישראל סוער ומייצר כמעט מידי יום כותרות. הארגונים מצידם, יכולים וצריכים לבוא לידי ביטוי בשיח הזה כדי לקדם אג'נדה ולהשפיע על סדר היום הנדלני.
מהנדסים וחברות אחרות בתחום הנדל"ן יכולים גם הם לתרום לשיח הנדלני כדי לקדם את ענייניהם.
אפשרות אחת היא לפרסם מאמרים ובהם טיפים ועצות שונות לאזרחים, קידום פרויקטים ומיזמים שלהם ותגובה לאירועי תקשורת.
פרסום ממוקד וקמפיין יחסי ציבור יכולים לייצר עלית מדרגה משמעותית במוניטין של החברה.
משרדנו מתמחה בין היתר ביחסי ציבור בתחום הנדל"ן ובניהול קמפיינים מסחריים וציבוריים.
בין השאר, בזכות מגוון לקוחותינו, אנו משכילים לשלבם וליצור ביניהם שיתופי פעולה תקשורתית ומסחרית.