רוצים לקבל יעוץ חינם?
התקשרו כעת ללא התחייבות
שימור לקוחות ושיווק במשאבים מינימליים

שימור לקוחות ושיווק במשאבים מינימליים

רשימת עצות לפתיחת ערוצי שיווק המבוססים על המשאבים הקיימים של העסק
עסקים קטנים ובינוניים, לרבות בעלי מקצועות חופשיים, חוששים להשקיע בפעולות שיווקיות מתוך ראיה שמדובר בהוצאה בלתי חוזרת, על אחת כמה וכמה בעיצומו של משבר כלכלי. 
בתקופות של משבר כלכלי יש נטיה להוריד את הראש עד יעבור זעם, לצמצם עלויות, לא להכות גלים ולהתכנס פנימה. בתקופה כזו אנו רואים כי הגדולים מורידים פרופיל הן ביחסי ציבור והן בפרסום. אכן, בתקופה כזו כולנו שוקלים היטב כל הוצאה, אולם דווקא בעת כזו המעז מנצח.
זו בדיוק ההזדמנות של עסק דינאמי לפרוץ, לבלוט ולבנות לעצמו מוניטין בעיקר בגלל יכולתו הגדולה להתאים את עצמו למציאות המשתנה.
 
לכל עסק ייחודיות משלו, גם אם היא נדמית בנאלית. גם מי שסבור כי מתח הרווחים אינו מאפשר זאת, יכול לגלות כי שיווק בערוצים המתאימים ושימוש במשאבי הארגון הקיימים, לכל הפחות יחזירו את ההשקעה, אך בעיקר יסייעו בבניית המוניטין לאורך זמן. 
האפשרויות העומדות בפני בעל עסק קטן רבות ומגוונות, אולם רבים מאלה המבינים את הכורח בשיווק, מפספסים בהוצאתו לפועל. טעויות נפוצות הן בחירה באפיקי פרסום לא מתאימים, אי שימוש באנשי מקצוע, חוסר ניצול של יתרונות העסק.
מי שיקדיש חלק מזמנו לפעילות שיווקית, יעקוב אחרי המתחרים, יזנב במתחריו הגדולים ויגלה שכל אחד יכול.
 
להלן רשימת עצות לפתיחת ערוצי שיווק המבוססים על המשאבים הקיימים של העסק:
 
 
תכנית אסטרטגית למיצוב העסק ולמיתוגו
המיתוג חשוב מסיבות רבות- הוא יוצר זהות לעסק. עסק ממותג שם למעשה דריסת רגל חזקה יותר בתחום עיסוקו, דבר שיקל עליו בעתיד מול המתחרים באותו תחום ויסייע למידת מוכרותו. המיצוב הוא למעשה בניית מוניטין החשובה לטווח הארוך. כאשר עליך להחליט לגבי מיצוב העסק שלך, אתה בהכרח צריך לוותר על מאפיינים אחרים ולהחליט בשלב זה מה הכי חשוב לך להציג לתקופה הקרובה.  
 
 
המשרד כרצפת מכירה
המשרד מהווה כר נוח לקידום ענייניך בפני הלקוחות. חדר הקבלה צריך לשמש מעין מודעת פרסומת של המשרד.
הצג בחדר ההמתנה פולדר ובו כתבות עליך שהופיעו בעיתונים, עלון מידע על המשרד, מכתבי לקוחות, מודעה הנוגעת לבית הפיננסי ועוד.
 
 
מעגלים נוספים
הסביבה המיידית שלך הוא ערוץ חשוב נוסף לשיווק. שימו למשל כרטיסי ביקור במכולת השכונתית, המסעדה או חנות צרכי משרד באזור הפעילות שלכם. אפשרות אחרת היא לפתוח מעגלים עסקיים בקהילה, במילייה שלכם, עם לקוחות...
 
 
מוצרים חדשים
הלקוחות שלכם סומכים עליכם שתדעו לעשות את השיקול הכלכלי הנכון. אם הינכם צורכים שירות מסוים, נתקלתם בשירות או במוצר טובים , שתפו את הלקוחות.
העובדה שהלקוח שלכם שבוי שלכם במידה מסוימת אמורה לשמש מינוף למוצרים חדשים של המשרד.
 
 

טפח את הלקוחות הקיימים: 
אם תצליחו להעניק לשירות שלך ערך מוסף, גדלים הסיכויים שימליצו עליכם בפני מכריהם. אם הלקוחות ציפו לקבל 100% והצלחתם להעניק להם את ההרגשה שקיבלו 110%, אתם במסלול הנכון להצלחה. 
רשימת רעיונות אפשריים:
- מסיבה לרגל המיזוג ללקוחות המשרד
- כנס ללקוחות על כוס קפה ועוגה- הזמן מומחה להשקעות או הרצאות פיננסיות מעניינות
- VIP הכינו רשימת לקוחות חשובים בעלי פוטניצאל עסקי. נתחו את הרשימה וגזרו ממנה מאפיינים.
- מעגלים עסקיים בקהילה.
- עודד לקוחות לצאת במבצעים ייחודים ללקוחותיך.
- לקוחות אסטרטגיים: קבעו פגישות ונסו לתת שירות אקטיבי, ייחדו כ"א עבורם, היו בקשר אישי...
- נימוס מצד העובדים הוא מרכיב חשוב ברצון של הלקוח לקבל שירות ולהיות פתוח. 
 
 
הדגשת היתרונות
יש לכם יתרונות תחרותיים? פמפמו אותם! אל תהיו בטוחים שהלקוח מודע לזה. 
- דאגו שידעו את זה על קירות המשרד , בנייר המכתבים ובפרסומים אחרים כמו עלון שיונח בחדר הקבלה, מכתבי תודה, פוסטר עם המוטו של המשרד,      
   מסך טלויזיה ובו יוקרנו הופעות בטלויזיה...
- "תיבת מסרים"- האני מאמין שמהווה את המוטו בעבודתכם המקצועית ובשירות הלקוחות. בדרך זו תוכלו להעביר את יתרונותיכם התחרותיים בכל נקודות    המגע עם הלקוח. 
- חשוב שכל עובדי המשרד יכירו את תיבת המסרים.
 
 
התדמית
אומרים שהבגד עושה את האדם. מה ה-Look& Feel  שהמשרד שלך משדר? הלקוחות ירצו להיכנס למשרד על פי טעמם ומעמדם. 
 
 
הכול אישי 
תמיד יהיה מישהו שיציע הצעה נמוכה יותר. העובדה שללקוח לא תמיד יש את כל הכלים למדוד את האיכויות המקצועיות שלכם, יכולה לשמש מינוף שיווקי, שכן חוסר הודאות של הלקוח מעמיד אותו במצב שהוא מעוניין שישכנעו אותו, למצוא מישהו שהוא יכול לסמוך עליו.
הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ביחס אישי: 
- טלפון: השב באופן אישי ללקוח שחיפש אותך ואל תשלח מישהו מעובדיך בשלב הראשון
- פגישות: אל תתיאש מלהזמין את הלקוח לפגישה אישית. התעניין במצבו הפיננסי ותעניק עצות חינם.
- מיילים: דרך חשובה לתקשורת זמינה מול לקוחות. אל תדחה מענה על מייל. רשימת מיילים של לקוחות תשמש אותך לשיווק ממוקד.
- התעניין בתאריכי הלידה של לקוחותיך- שלח מייל, SMS או אפילו תתקשר להגיד מז"ט.
- שלח מכתב: אל תסתפק בכרטיס ברכה לרגל החג אלא צרף אליו מכתב ובו עדכונים על הנעשה עם המשרד.
 
 
ההתנהלות
לעיתים התפיסה המקצועית יכולה להיגזר מדברים פעוטים:
הקפידו על יכולתה של המזכירה לזכור שמות. הכינו רשימות לקוחות לפי חשיבות וודא שהמזכירות יכירו את שמות הלקוחות החשובים.
הקפידו על אזור קבלת קהל סטרילי, מכובד, שקט ועל קבלת פנים מכניסת אורחים. 
כללי נימוס מצד העובדים- לא צריך לחלק דף של כללי נימוס אבל כן להנחות את העובדים להיות מנומסים שכן גם ל"אנרגיות החיוביות" במשרד יש חשיבות רבה.
 
 
העובדים
שביעות הרצון של העובדים חשובה לשירות לקחות יעיל ולנאמנות לחברה. עובד מרוצה ישמש שגריר רצון טוב ואפילו איש מכירות לעת מצוא. כאשר מדובר בארגון גדול, הדברים נכונים שבעתיים.