רוצים לקבל יעוץ חינם?
התקשרו כעת ללא התחייבות
צעדים ראשונים במיתוג אישי- כללי אצבע לדיבור בפני קהל

צעדים ראשונים במיתוג אישי- כללי אצבע לדיבור בפני קהל

כללי אצבע לדיבור בפני קהל

צעדים ראשונים בשיווק

תכנית עבודה אסטרטגית כוללת: הגדרת הארגון, ניתוח המצב, מטרה, קהל יעד, קשיים, אסטרטגיה, טקטיקה (הכוללת יח"צ, פרסום ושיווק), מוטו, מסר.
 

צעדים ראשונים בבניית תדמית ציבורית 

כל מסע של יחסי ציבור מתחיל בצעדים בסיסיים של לימוד וזיהוי שלך ביחס לסביבה:
זיהוי עצמי- הגדרת הארגון במשפט אחד 
מיצוב ומיקוד- רציונל הארגון (מיקום בין ארגונים דומים, סביבת פעולה) 
קהל יעד- מי הציבור הגרעיני אליו אנו מכוונים 
מטרות- טווח קצר/ טווח ארוך 
מנטרות- משפטי מפתח שחוזרים עליהם 
תכנית- פעל/י בתוך מסגרת מוגדרת
 

הנחיות לדיבור בפני קהל- חוגי בית, אירועים ותקשורת 

להלן כמה עיקרים בסיסיים ברטוריקה: 
הכנה: ביצוע תחקיר 
מטרת המפגש: מה ברצונך להשיג 
מבנה המסר: פתיח פתיחה גוף סיכום 
טכניקה : הנגדה, אנלוגיות, ציטוטים, שימוש מבוקר בקלישאות, מטבעות לשון… 
               תמיד תוכל להשתמש באחד או יותר מהטכניקות הללו 
הצגת טיעון: כאשר מציגים טיעון יש לנסח שאלה ואחריה תשובה. 
שפת גוף: כמה דוגמאות- 
                 שימוש בצד כף היד משדר נחרצות 
                 הבט בעיני כל הנוכחים לסירוגין 
                 דבר בגובה העיניים ולא בנחרצות וחייך הרבה 
פניה לרגש: שימוש במשפחה ( אשתי תמיד אומרת… כשבתי שבה הביתה מביה"ס…חלומו של אבי… ). 
טיפול בהתנגדויות: 
דבר אל האדם ולא אל הטיעון 
ענה בשאלה או נסח את השאלה שהופנתה אליך מחדש. 
 

תיבת מסרים

לפני כל יציאה לתקשורת, לפני כל ראיון ובטרם תשבה בקסם התקשורת, יש הכין דף מסרים.
דף המסרים יסייע לך לומר את מה שהתכוונת ולא להצטער בדיעבד על דברים שרצית לומר אבל המראיין לא נתן סיפק בידך לאמרם.
דף מסרים כתוב בתמציתיות יסייע לסדר את המחשבות בראש, לחזור על המסרים החשובים ולהשיג את המטרה שבראיון.
ללא הכנה מוקדמת ימצאו עצמם מרבית המרואיינים ברוב המקרים נגררים אחרי ראיון שכלל לא ציפו ל ויריגוש תחושת פספוס.
צריך לחשוב שכל ראיון לעיתונות הוא הראיון הראשון והאחרון בחייך. אינך יודע מתי הראיון המסוים הזה יביא לפריצת דרך או ישמש זרז לחשיפתך. ראיון טוב שווה אלף פרסומות כי הוא נתפס אותנטי, אמיתי ואפילו אובייקטיבי במידת מה ולכן יש לנצל את המיטב ממנו. כפי שחושבים על כל אות במודעת פרסום, כפי ששוקלים כל עיצוב בקמפיין, כך רהיטות הדיבור, העברת המסר וההופעה, יכולים לעשות את ההבדל.
 

יועץ תקשורת נותן כאמור הרבה יותר משירותי דוברות. אנא פנו אלינו לקבלת המדריך המלא או להשתלמות בנושא.