בישראל רשומים כ - 80 אלף עורכי דין פעילים (שמונים אלף!), מה שמקנה לה את התואר המפוקפק של שיאנית העולם במספר עורכי דין לנפש: על כל כ 120 אזרחים יש עורך דין אחד.
גופי התקשורת שמדממים מיליוני שקלים שזלגו לפרסום בפייסבוק ובגוגל, זיהו את המצוקה של עורכי הדין ואת הצורך הקיומי שלהם בחשיפה תקשורתית ויצרו לא מעט שיתופי פעולה עם גופים מסחריים בתחום המשפט. המדובר על כלים שיווקיים בתחום התוכן, שמאפשרים לעורכי הדין לקבל חשיפה ציבורית ולנסות לאתר באמצעותם את קהלי היעד. תחילה, עטו עורכי הדין על פתרונות אלו, אולם במרוצת הזמן, הם נוכחו לגלות כי החשיפה אינה איכותית דיה ולוקה במספר פגמים.
ראשית, גילו כי הציבור אינו מטומטם: אם בעבר, די היה באזכור שמו של עורך דין בכתבה על מנת לסייע לו בבניית מוניטין הרי שכיום, הציבור שמואבס בתכנים משפטיים, אינו בולע בקלות את הצפרדע. העובדה ששמו של עורך דין פורסם בכתבת תוכן שיווקי אינה תורמת דבר לקידומו במסגרת יחסי ציבור לעורכי דין.
שנית, גם גוגל אינו מטומטם: רבים מבין עורכי הדין מבקשים להשיג באמצעות אותן כתבות קידום אורגני בגוגל, אולם האלוגריתם יודע לזהות כי מדובר על תוכן שפורסם בדף שמזוהה כדף שיווקי. כפועל יוצא, מידת התרומה לקידום – נמוכה.
שלישית, לא מעט מחבילות השיווק שמשווקת לעורכי הדין, כוללות מעבר לכתבה, גם התחייבות ללידים. הבעיה היא שלא אחת, מדובר על לידים 'קרים', בתיקים קטנים.
בשורה התחתונה, למול כל האמצעים השיווקיים השונים ניצב כעמוד תאורה ברחוב חשוך- יחסי הציבור המסורתיים. כן, קשרי העיתונות של פעם רלוונטיים היום יותר מתמיד.
נכון, כיום הרבה יותר קשה מבעבר להשתלב ב'ניוז סייקל' אולם דווקא בגלל זה, כאשר מצליחים להשתלב הרי שמדובר בהצלחה רבתי ולכן יחסי הציבור הפכו מוצר פרימיום ליודעי דבר. יחסי הציבור לעורכי דין הם האמצעי האפקטיבי ביותר כיום למרות כל ההיצע הקיים בשוק.
החכמה ביחסי ציבור לעורכי דין היא כיצד לייצר אייטמים שישתלבו בחדשות וגם יניעו לפעולה. כיצד לייצר את האיזון בין הצורך להתפרסם ובין הצורך של הציבור לדעת.
לשם כך דרושה מומחיות. לשם כך צריך לעבוד עם מי שחי ונושם משרדי עורכי דין. לשם כך צריך לעבוד עם משרדי יחסי ציבור שמתמחה בייעוץ תקשורתי למשרדי עורכי הדין. משרד שיודע לתת פתרונות תקשורתיים, גם אם "יבש" במשרד מבחינת תיקים. לצורך כך, נדרש משרדי יחסי ציבור ש'רץ על כל המגרש' ונמצא בתקשורת שגרתית עם כל תחומי החדשות. לא רק עם כתבי משפט, אלא גם עם כתבי בריאות, נדלן, פיננסים, מגזין, נשים וכיוב.